Äntligen fick jag loss ratten

Med kapmaskin fick jag bort flänsen så jag kunde lirka av träratten ifrån navet. Drog upp en slits i navet men det gick ändå inte att dra av med avdragaren. Fick göra ytterligare en slits och knacka loss navet i två delar.

Locket på impellerhuset sitter med sex skruvar varav den ena är helt sönderrostad. Jag lyckades frilägga den och slipa upp ett spår i den och skruva loss den med en vanlig skruvmejsel. Det sparar mycket jobb.

I somras när jag monterade den nya batterimätaren kunde jag inte koppla in kabeln till startbatteriet då jag inte kunde se exakt hur batteribankerna är kopplade till varandra. Nu lyfte jag ur batterierna och kunde bättre följa kablarna. Misstänker att startbatteriet inte laddas av motorn. Jag hittar ingen laddkabel och inget laddrelä.
Huvudströmbrytarna sitter på minussidan vilket jag är tveksam till. Här får jag fundera hur jag ska göra.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *